donderdag 10 februari 2011

Klaar om te zaaien?


Mijn moestuin is nog een rommeltje maar de moestuin van mijn buurman ligt er opgeruimd en netjes bij, wachtend op zaai- en pootgoed. Ook het moestuincomplex bij mij in de buurt ziet er met de dag opgeruimder uit. In menig koude bak zijn de tuinbonen en peultjes al voorgezaaid.
Ben je nog niet zover, geen nood. Er is nog tijd genoeg de moestuin om op te ruimen, te spitten, compost te verspreiden etc.
Gisteren rommelde ik wat in de compostbult en tot mijn grote vreugde krioelde het van de wormen. Prachtig hoe deze beesten, samen met allerlei micro-organismen, het tuin- en keukenafval omzetten in compost!

Compost verbetert de structuur van de grond en is ook een prima meststof voor de groentetuin. Strooi per vierkante meter ongeveer 10 liter compost over je moestuin. Op de plek waar de kolen komen ongeveer het dubbele.

Geen opmerkingen: